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[영어] 롤렉스 광고: What makes a Rolex a Rolex?

스테판 in US 2023. 6. 27. 18:11

[영어] 롤렉스 광고: What makes a Rolex a Rolex?

 

롤렉스롤렉스
롤렉스

 

 

롤렉스는 부의 상징하는 아이콘으로, 일반적인 월급으로는 거의 살 수가 없는 초고가 시계 브랜드인데, 현재 롤렉스 시계 모델을 인터넷으로 확인해 보니, 거의 $10,000-$35,000 가격대이네요.

 

어찌 됐든, 넘사벽의 가격을 자랑하는 롤렉스인데, 섬세한 세공과 금을 사용한다는 커머셜로 롤렉스가 특별하다는 포지셔닝을 하고 있네요.  

 

 

 

What makes a Rolex a Rolex?

 

To some, it's no more than wheels and cogs cleverly marking time.  (* cog: 톱니바퀴)

While others may see what we see.

The steel that we strengthen ourselves.

Each carat of gold that we forge,    (* carat: 주요 돌이나 진주의 단위 200mg, * forge: 단조로 만들다) 

every single part designed, shaped, polished by our own hands.  (* polish: 닦다, 세공하다)

 

It takes constant care and conuntless skills.

But above all, it takes time.

Only after hundreds of days of devoted work can

we finally print this word on each sing dial: "Superlative"  (* superlative:  최고품질의 기술, 능력)

 

The mark of our autonomy, our responsibility, our integrity.

For this is all we make.

But we make it all.

So that in time, you can make it your own.

 

Perpetual. ROLEX.  (* perpetual: 끝나지 않는, 변하지 않는)

 

 

 

Rolex commercial