[어학_노트]/[어학노트_영어]

[미국영어] 월요일 스몰토크, "주말에 뭐했어요"

스테판 in US 2023. 11. 7. 07:45

[미국영어] 월요일 스몰토크, "주말에 뭐했어요"

 

월요일 스몰토크
월요일 스몰토크 (source: metro.co.uk/)

 

 

 

[미국영어] 월요일 스몰토크, "주말에 뭐했어요" 에 대해 리뷰하려고 합니다.

 

월요일 아침이면, 제일 간편한 스몰토크가 지난 주말에 대해서 물어보는 것인 듯하네요.

 

 

How was your weekend?

"How was your weekend?"

"주말은 어떻게 보냈어요?"

"It was great, thanks! I went hiking in the mountains."

"좋았어요, 산에 하이킹 갔었어요."

 

What did you get up to last weekend?

"What did you get up to last weekend?"

"지난 주말에 무엇을 했나요?"

"I visited my family. It was nice catching up with everyone."

"가족을 만나러 갔었어요. 다들 만나서 반가웠어요."

 

Did you do anything fun over the weekend?

"Did you do anything fun over the weekend?"

"주말에 재미있는 일을 했나요?"

"Yes, I went to a concert. It was amazing!"

“네, 콘서트에 갔어요. 정말 멋있었어요!"

 

How did you spend your weekend?

"How did you spend your weekend?"

"주말을 어떻게 보냈어요?"

"I relaxed at home and binge-watched a new series."  (* binge-watched 정주행, 한 번에 보다)

"집에서 쉬면서 새로운 시리즈를 정주행 했어요."

 

Tell me about your weekend!

"Tell me about your weekend!"

"주말에 무슨 일 있었어요?"

"I tried a new restaurant and had the best meal."

"새로운 음식점에 가서 최고의 식사를 했어요."

 

anything fun over the weekend
anything fun over the weekend (source: theoldenchapters.com/)

 

Anything interesting happen over the weekend?

"Anything interesting happen over the weekend?"

"주말에 흥미로운 일 있었나요?"

"I attended a workshop on photography. It was very informative."

"사진 워크숍에 다녀왔어요. 매우 유익했어요."

 

What was the highlight of your weekend?

"What was the highlight of your weekend?"

"주말에 가장 기억에 남는 일은 무엇이었어요?"

"I went for a road trip to the beach. The sunset was breathtaking."

"해변으로 짧은 여행을 다녀왔어요. 일몰이 너무 멋있었어요."

 

How was your Saturday and Sunday?

"How was your Saturday and Sunday?"

"토요일과 일요일은 어땠어요?"

"Saturday was busy with errands, but Sunday was relaxing."

"토요일은 바빴는데, 일요일은 쉬었어요."

 

Any good stories from your weekend?

"Any good stories from your weekend?"

"주말에 좋은 이야기 있어요?"

"I volunteered at a local charity event. It was fulfilling."

"지역 자선 행사에서 봉사했어요. 좋은 경험이었어요."

 

What's the best thing you did last weekend?

"What's the best thing you did last weekend?"

"지난 주말에 가장 좋았던 일은 무엇이었나요?"

"I went to a new art exhibit. The paintings were incredible."

"미술 전시회에 갔었는데, 그림들이 환상적이었어요."

 

 

 

 

 

 

[영어] 영어표현: 미팅준비하는 이메일, "언제 시간 되세요?"

[영어] 영어표현: 미팅준비하는 이메일, "언제 시간 되세요?" 회사에서 업무를 진행하면서, 주요 task나 issue가 발생하고 이를 확인하고 처리하려면, 관련되는 멤버들과 미팅을 진행해서 협의를 해

stephan-review.tistory.com

 

[영어] 영어표현: 아픈 동료에게 메시지 "빨리 회복하세요"

[영어] 영어표현: 아픈 동료에게 메시지 "빨리 회복하세요" 직장에서 몸이 안 좋아서 하루 월차 PTO를 내는 아픈 동료에게 빨리 회복하세요 하고 전하는 한마디 인사말 입니다. 바로 답장하고 싶

stephan-review.tistory.com